Columns
06-04-2016
Soms is er wat achtergrondinfo met betrekking tot m’n wekelijkse column in de PZC. Die info vind je hier.
Lees meerCOLUMN-DINGEN: bonusmateriaal bij m’n wekelijkse column in de PZC.
Meneer Evenhuis bedenkt dingen, schrijft ze op, voert ze uit en/of adviseert daaromtrent. Denk aan tekst, content, concepten, campagnes, projecten en evenementen. Hij is te huur, mail ‘m!
Meneer Evenhuis komt op ideeën. Ideeën voor nieuwe dingen, bedrijven, diensten, producten, campagnes en voor creatieve oplossingen van allerlei vraagstukken.
Meneer Evenhuis heeft een hekel aan theoretisch gedoe. Hij werkt ideeën daarom het liefst gelijk uit in een praktisch concept. Doet ‘ie ook voor zichzelf. Zie bijvoorbeeld het door hem samen met Peperkamp Producties uitgedachte en georganiseerde Cuisine Machine en Las Fiestas of zijn eigen weekend-bierwinkel Hoplala. In het bedenken en uitvoeren van totaalconcepten voor bedrijven en evenementen heeft hij flink wat ervaring opgedaan: al in 1998 organiseerde Meneer samen met toen tv-kok Eric Rotte het succesvolle Zeeuwse culturele festival Zeêland Noe in Fort Rammekens.
Teksten schrijven kan Meneer Evenhuis ook; ooit is ‘ie begonnen als journalist voor de PZC en copywriter.
Teksten, of copy of content zo je wilt, vormen samen met vormgeving de smeerolie tussen alle concepten en campagnes. Er moet een rooie draad inzitten, houvast en een duidelijke signatuur.
Meneer Evenhuis schrijft websteksten, folderteksten, brochures, interviews, jaarverslagen en beleidsnotities, slogans, missie-/visieverhalen, columns, artikelen en soms ook gewoon hele boeken (Mijn Extra Speeltijd, De Mooiste Zeeuwse Sagen, Zeeuwse Wijsheden, Zeeuwse Traditionals, etc.)
Van concept naar campagne, da’s van theorie naar praktijk. Dan wordt het pas écht leuk. Meneer Evenhuis bedenkt daarom niet alleen campagnes, hij voert ze ook uit. Soms in z’n up, soms met een team van vormgevers, fotografen, webmannetjes, etc.
Voorbeeldjes: PvdA-campagne Provinciale Staten-verkiezingen 2014 (‘banenmotor’ Ben de Reu zorgt voor meer Zeeuwen door condooms lek te prikken; zie o.a. artikel in het AD), Land in Zee (het unieke karakter van Zeeland als land in zee inzetten in marketing, iov Provincie Zeeland, VVV Zeeland, Impuls Zeeland; zie uitleg & video) en bijvoorbeeld ook promotiecampagnes voor Restaurant Timmerfabriek, Pub The Oak Breux, etc.
Tot dusver werkte Meneer Evenhuis (deels nog als Evenhuis Communicatie, deels als de helft van voorheen Evenhuis & Van Broekhoven) voor onder meer ’t Hof Eindelienge, Giro d’Italia, gemeente Middelburg, Tandartspraktijk Dieleman, Orionis, Philips Lighting, Zeelandpas/Backbone, gemeente Vlissingen, Tour de France / ASO, waterschap Scheldestromen, de EU, Provincie Zeeland, R&B Wonen, de PZC, Pub The Oak Breux (F), Yacht Valley, VVV Zeeland, Kopi Soesoe Rotterdam, Timmerfabriek Vlissingen / Peperkamp Producties, Impuls Zeeland, Cultuurwerf Vlissingen, lokale partij POV Vlissingen, de PvdA, Bike Friendly Cities, Bouwbedrijf Kambier, de gemeente Hellevoetsluis, Kenniswerf, Pizza Amore, De Kroes Oosterhout, Transhair, etc.
Soms is er wat achtergrondinfo met betrekking tot m’n wekelijkse column in de PZC. Die info vind je hier.
Lees meer